Hyvinvoivista yksilöistä muodostuu toimivia tiimejä. Sujuva työ ja toisia huomioiva vuorovaikutus synnyttää ja rakentaa puolestaan hyvinvoivempia yksilöitä. Näihin kahteen ja niiden yhteisvaikutukseen luotamme ja synnyttämiseen panostamme.

Jo pelkästään se, että istutaan yhdessä saman asian äärelle on merkittävää. Saadaan yhteinen ymmärrys, oivalletaan erilaisuutta ja hyväksytään toisten näkökulmat. Samalla luodaan yhteistä kulttuuria ja toimintatapaa tulevaisuuteen.

Teemoitettu sarjavalmennus tiimeille ja työyhteisöille

Teemoitetut sarjavalmennukset ovat Sadun ja Sannan yhteistyön timantteja tiimeille ja työyhteisöille.

Satu on pikkuisen hullaantunut psykologi, oman elämänsä tarinapankki, joka selittää käytännön tason simppelisti ja vakuuttavasti hermoston, aivojen ja fysiologian kautta. Sanna pitää insinöörimäisellä otteella kiinni punaisen langan päästä ja on fokusoitunut entisenä huippu-urheilijana erityisesti kehon hyvinvoinnin perusasioihin sekä keho-mieli yhteyteen. Sanna syttyy liekkiin puhuttaessa ajattelun vaikutuksesta jokaisen yksilön elämään.

Teemat linkitetään vahvasti fysiologiseen pohjaan ja esitetään selkokielellä. Valmennukset ovat aina arjen ja käytännön läheistä. Valmennuksissa keskitytään kaiken turhan karsimiseen, uudistetaan näkemyksiä, poistetaan esteitä ja saadaan aikaan arkea parantavia muutoksia.

Teemat voitte valita oman yhteisön tarpeiden mukaan.

  1. Valitse alta 2-5 ryhmävalmennuksen sisältöä teille sopivaksi kokonaisuudeksi (2-6 h/valmennus). Hinnat alk. 1090 € + alv.
  2. Valjasta halutessasi myös Firstbeat –analyysit tehostamaan valmennusta. Hinnat alk. 159 € + alv.
  3. Syvennä yksilövalmennuksella
  • Työn ja arjen yhteensovittaminen: Tuntuuko, että työ vie kaikki mehut ja iltaisin energiaa riittää vai sohvalla makaamiseen?
  • Kuormituksen ja levon tasapaino: Nipistätkö yöunistasi, koska sinulla on lupa levätä vasta kun kaikki työt ja velvollisuudet on hoidettu?
  • Asenne tekemiseen: Tuntuuko elämä haasteelta, josta on vain selvittävä hampaita purren?
  • Kuormitus ja lepo: Riittääkö energiasi niihin asioihin elämässäsi, jotka ovat tärkeimpiä?
  • Arjen rytmittäminen: Nipistätkö yöunista arjessa ja nukut viikonloppuisin univelkoja?
  • Yksilölliset keinot palautua: Osaatko rentoutua terveellä ja palautumista edistävällä tavalla?
  • Palautumista edistävät ja estävät tekijät: Tunnistatko, milloin kuormitut ja milloin palaudut?
  • Työteho: Tuntuuko sinusta, että keskittyminen on työn takana eikä töitä ehdi tehdä työpäivän aikana?
  • Tavoitteisiin yltäminen: Koetko, että sinulla olisi osaamista ja potentiaalia, mutta et saa itsestäsi sitä irti?
  • Vapaa-ajan haasteet: Onko sinulla vapaa-ajan unelmia, joita et jaksa toiveistasi huolimatta toteuttaa?
  • Uuden oppiminen: Haluaisitko oppia uusia asioita, mutta et löydä niille aikaa?
  • Minäkuva: Mietitkö jatkuvasti, oletko muiden silmissä tarpeeksi hyvä?
  • Tehokas kommunikointi: Miten saat viestisi paremmin perille?
  • Hankalat tilanteet: Miten tulla toimeen ns. hankalan ihmisen kanssa?
  • Ei:n sanominen, omat rajat: Oletko tunnollinen jees jees -ihminen ja kuormitut liian työtaakan alle?
  • Palautteen antaminen ja vastaanottaminen: Miksi negatiivisen palautteen antaminen ja vastaanottaminen on niin vaikeaa ja miten sen voisi tehdä paremmin?
  • Mitä hyötyä ja haittaa stressistä on?
  • Onko stressi vaarallista?
  • Voinko säädellä omaa stressitasoani?
  • Miten stressitasoni vaikuttaa suoriutumiseeni?
  • Sopiiko samat stressinsäätelykeinot kaikille vai pitääkö minun löytää omat keinoni?
  • Tunne vai järki: Kuuluvatko tunteet työpaikalle?
  • Vireystila: Miten stressi ja ylivirittyneisyys vaikuttavat ajatteluun ja tunnereaktioihin?
  • Päätöksentekokyky: Miten voin tehdä parempia päätöksiä?
  • Voiko intuitioon luottaa?
  • Vireystilan säätely: Voinko itse vaikuttaa stressitasoihini?
  • Vahvuudet: Mitkä ovat vahvuuteni ja miten taltutan heikot puoleni?
  • Tunnelukot: Ajaudutko kerta toisensa jälkeen samoihin ongelmiin, vaikka järki sanoo, että voisit toimia toisin?
  • Entä jos minä olenkin se hankala ihminen?
  • Osaatko nauttia elämästäsi ja itsestäsi?
  • Voiko töitä tehdä paljon mutta kuormittumatta?
  • Miten voisi motivoitua niihin tylsimpiinkin työtehtäviin?
  • Aloittamisen tuska – miten päästä irti lykkäämisestä?
  • Koenko työni merkitykselliseksi ja pitäisikö niin olla?

Valmennusasiakkaiden kokemuksia

“Metsä Boardin Äänekosken kartonkitehtaalla toteutettiin Hyvinvointihanke 2018-19. Hankkeen tavoitteena oli terveellisten  elämäntapojen lisääminen sekä niiden vaikutusten havainnollistaminen ihmisen hyvinvointiin. Hanke toteutettiin ryhmätasolla (koko tehdas)  luentoina ja liikuntakokeiluina sekä yksilötason valmennuksina, johon työterveyshuolto kutsui tehtaan työntekijöitä kaikista henkilöstöryhmistä. Yksilövalmentajana toimi Sanna Jämsén Innostumosta.

Innostumo hoiti yksilövalmennukset erinomaisesti. Valmennettavien kokonaisvaltainen hyvinvointi parani. Tällä on ollut suora vaikutus työssä ja vapaa-ajalla jaksamiseen. Voimme suositella Innostumoa innostamaan henkilöstöänne kaikessa hyvinvointiin liittyvässä!”

– Timo Salo, henkilöstöpäällikkö, Metsä Board Oyj-

“Iso osa luottamushenkilöiden työstä on toisista ihmisistä huolehtimista. Olemme käyttäneet Innostumoa koulutuksissamme ohjaamaan luottamushenkilöitämme kiinnittämään huomiota omaan jaksamiseensa. Tapa kouluttaa on innostava ja asiantunteva ja saa porukan ajattelemaan ja tuntemaan.”

-Marko Puukari, PAM kouluttaja-

”Koulutuspaketti oli erinomainen kokonaisuus ja hyvin aikataulutettu. Luennot olivat mukaansa tempaavia ja ajatuksia herättäviä!”

-Jarkko Kovanen, käyttöpäällikkö, Lahti Energia Oy-

Valmentajien esittely

Sanna Jämsén

Olen Sanna, fyysinen ja psyykkinen valmentaja ja kouluttaja, jonka missiona on saada kohtaamansa ihmistet ja tiimit voimaan paremmin.

Ymmärrän laaja-alaisesti yksilön hyvinvoinnin eri osa-alueet, niin fyysisen (mm. liikkuminen, ravitsemus, uni ja palautuminen) kuin psyykkisenkin (mm. ajattelu, tunteet, reaktiot, yksilöllisyys) näkökulmien kautta sekä näiden keskinäisen vaikutuksen toisiinsa. Tämän tiedon jakaminen on minulle ykkösprioriteetti parannettaessa yksilöiden hyvinvointia.

Valmentajana olen parhaimmillani ihmisen kohtaamisessa sekä tunteiden ja ajatusten herättämisessä muustosta kohtaan sekä rohkaisussa yksilöä aktiiviseen toimijuuteen.

Joukkueurheilutaustan kautta olen taitava oivalluttamaan vuorovaikutustaitojen kehittämisessä sekä luomaan ryhmään hyvää tuovaa ilmapiiriä ottaen huomioon hiljaisemmat ja tullen toimeen myös haastavien kanssa. Ryhmävalmennuksissa aiheisiin pureudutaan erityisesti kohderyhmän näkökulmasta, mutta pidän tärkeänä myös hyvin jäsennellystä, selkeästä ja tarpeeksi simppelistä sisällöstä, koska tällöin ymmärrys ja oivallukset mahdollistuvat tehokkaammin.

Koulutus

  • Liikuntatieteiden maisteri
  • Hyvinvointiteknologian insinööri
  • Liikunta- ja urheilupsykologian perusopinnot
  • NLP Master Practitioner
  • NLP Practitioner
  • Hyväksymis- ja omistautumisterapia opintoja
  • Valmentajakoulutuksia

Valmennusosaaminen

  • Psyykkinen ja fyysinen (liikkuminen, ravitsemus) valmentaminen
  • Kehon ja mielen yhteistoiminta
  • Motivaatio ja innostuminen sekä itsensä johtaminen
  • Jaksaminen (stressinhallinta ja palautuminen)
  • Vuorovaikutus ja tiimihengen rakentaminen

Satu Kettunen

Olen Satu, työhyvinvointiin, stressin- ja elämänhallintaan erikoistunut psykologi.

Psykologin vastaanoton ohella toimin kouluttajana sekä johtajien, esimiesten ja tiimien valmentajana ja sparraajana. Valmennan asiakkaitani parempaan suorituskykyyn tutkimukseen nojaten, käytännönläheisesti ja hyvinvointia kunnioittaen. Valmennuksissani painotan yksilön vahvuuksien löytämistä, näkökulman vaihtamisen taitoa ja yksilöllisiä, tieteellisesti perusteltuja, arkeen sopivia ratkaisuja.

Tarkastelen ihmisen käyttäytymistä biologisen psykologian näkökulmasta: aivojen ja hermoston toiminnan ymmärtäminen on yksi intohimoistani. Insinöörimäisestä ajattelutavastani huolimatta minut tunnetaan iloisena, helposti lähestyttävänä ja myötätuntoisena innostajana.

Ammennan ongelmanratkaisutaitoja ja stressinhallinnan osaamista kokemusasiantuntijuuden myötä myös omasta arjestani yrittäjänä, yrittäjän puolisona ja viiden kouluikäisen lapsen äitinä. Omat stressinhallintakeinoni ovat lukemiseen uppoutuminen, iltakävelyt ja maratonkeskustelut ystävien kanssa sekä väsymätön elämän koomisten puolien havainnointi. Imurointi ja muut kotityöt ovat minulle hikijumppaa.

Koulutus

  • PsM, laillistettu psykologi
  • Kognitiivinen ryhmänohjaaminen -koulutus
  • Firstbeat Hyvinvointianalyysi -käyttäjäkoulutus
  • Neurotieteen ja psykiatrian opintoja
  • Hyväksymis- ja omistautumisterapian opintoja

Valmennusosaaminen

  • Stressin mittaus, stressinhallinta ja palautuminen
  • Psyykkinen suorituskyky
  • Aivojen ja hermoston toiminta, vireystilan säätely
  • Uni ja palautuminen
  • Ajattelu, tunteet ja asenne
  • Tunnelukot
  • Työhyvinvointi, perheen ja työn yhteensovittaminen

Ota yhteyttä

Nimeni on (pakollinen)

Sähköpostini on (pakollinen)

Puhelinnumeroni on (pakollinen)

Mistä palveluista olette kiinnostuneita?
RyhmävalmennusFirstbeat-analyysiYksilövalmennus

Mihin haasteeseen kaipaatte erityisesti apua?